Առցանց դասախոսությունը չպետք է շփոթել հեռավար կրթության հետ

ՀՀ-ում արտակարգ դրությամբ պայմանավորված՝ գրեթե բոլոր ուսումնական հաստատություններն անցել են, այսպես ասած, «հեռավար ուսուցման»։ Մյուս կողմից, հեռավար կրթությունն այսօր ավելի ու ավելի է տարածվում ամբողջ աշխարհում, հատկապես բարձրագույն կրթության ոլորտում: Հաշվի առնելով այս հանգամանքները՝ որոշեցինք մասնագիտական անդրադարձ կատարել խնդրին, առավել ևս, որ շատերը հետաքրքրված են հեռավար կրթության հիմնահարցերով, կազմակերպման սկզբունքներով։

Նախ սահմանենք հեռավար կրթությունը որպես ուսուցման ձև, երբ ուսանողը (աշակերտը) սովորում է առանց ուսումնական հաստատություն այցելելու՝ իրեն հարմար վայրում և հարմար ժամանակ: Հեռավար կրթություն ստանալիս սովորողը դասընթացների մեծ մասը, կամ երբեմն նույնիսկ բոլորը, անցնում է ուսումնական հաստատությունից դուրս` օգտագործելով տեղեկատվական և հեռահաղորդակցական նորագույն տեխնոլոգիաները:
Հեռավար կրթությունն ունի մի քանի բնութագիր, որոնք էական են այն ճանաչելու և ուղիղ կապով «առցանց դասից կամ դասախոսությունից» տարբերելու համար։
Այսպես, հեռավար կրթությանը յուրահատուկ է ճկունությունը. ուսանողն ինքն է որոշում, թե ինչ արագությամբ անցնի տվյալ դասընթացը, երբ ավարտի այն և ինչ մեթոդով յուրացնի նյութը՝ ուսումնամեթոդական գրականություն կարդալով, տեսանյութեր կամ դասախոսություններն ունկնդրելով և այլն:
Հեռավար կրթությանը բնութագրական է մոդուլայնությունը. յուրաքանչյուր դասընթաց բաժանված է առանձին մոդուլների։ Ուսանողները տվյալ առարկային տիրապետում են աստիճանաբար՝ մոդուլ առ մոդուլ, ինչը հնարավորություն է տալիս ձեռք բերել առավել ընդհանուր և հիմնավոր գիտելիքներ:
Հեռավար կրթության որակը վերահսկողության տակ է առնված։ Ուսուցման գործընթացում ուսանողները հանձնում են մի շարք ստուգարքներ ու որակավորման քննություններ, կատարում են տարբեր հանձնարարություններ: Դա թույլ է տալիս ոչ միայն ստուգել ձեռք բերած գիտելիքները, այլև ամրապնդել անցած ընդգրկուն նյութը:
Հեռավար կրթությունը ենթադրում է տեխնիկական գործիքների տիրապետում և արդյունավետ կիրառում։ Դրանք օգտագործվում են ոչ միայն ուսումնական գործընթացը կազմակերպելու համար, այլև վերահսկողության իրականացման, ուսանողների ինքնուրույն աշխատանքներն ու էլեկտրոնային պորտֆոլիոները պահպանելու, դասախոսությունների, տեսաձայնագրությունների շտեմարանների ձևավորման համար:
Հեռավար կրթությունը ենթադրում է ուսանողի կողմից գիտելիքներ և հմտություններ ձեռք բերելու մոտիվացիայի առկայություն: Առանց այս մոտիվացիայի ուսուցման գործընթացն անհնար է, քանի որ հեռավար ուսուցումը չի ենթադրում ուսուցիչների կամ դասախոսների խիստ ու անմիջական հսկողություն:
Հեռավար կրթություն ստանալիս ուսանողը ուսումնական նյութի, դասընթացի մեծ մասը յուրացնում է ինքնուրույն: Այն դեպքում, երբ մարդը չունի ինքնակրթության ու ինքնազարգացման հմտություններ, ուսման գործընթացը նրան ծայրահեղ դժվար կտրվի:
Հարկ է նշել, որ հեռավար կրթություն սկսելու համար և՛ սովորողը, և՛ ուսուցանողը պետք է ունենան համակարգչի և այլ տեխնիկական միջոցների հետ աշխատելու, ինչպես նաև համացանցում կողմնորոշվելու որոշակի հմտություններ։ Հեռավար կրթությունը, համեմատած սովորական կրթության հետ, առավել բաց և հասանելի է գրեթե բոլոր մարդկանց համար, ըստ էության չունի տարիքային սահմանափակումներ, չի պահանջում նախնական կրթական որակավորում, ինչպես նաև ընդունելության քննություններ (օրինակ՝ վերապատրաստման կամ վերաորակավորման դասընթացների դեպքում): Այսինքն ՝ հեռավար կրթությունն առավել մատչելի է:
Միաժամանակ չպետք է մոռանալ, որ հեռավար կրթությունը կեղծիքների լայն հնարավորություններ է ընձեռում։ Արդիական է սովորող-ուսանողի նույնականացման խնդիրը, քանի որ ուսումնական հաստատության կողմից դժվար է իրականացնել պատշաճ վերահսկողություն, իսկ սովորողի համար հեշտ է դիմել կեղծիքի (օրինակ՝ ինքնուրույն աշխատանքները կամ նույնիսկ քննությունները հանձնել մեկ ուրիշի օգնությամբ՝ իր փոխարեն)։
Իսկ ո՞րն է հեռավար կրթությամբ հետաքրքրված մարդկանց հիմնական շրջանակն ամբողջ աշխարհում։ Նախ դա կրթության որոշակի մակարդակ ունեցողներն են, որոնք ցանկանում են հեռավար կրթության միջոցով ձեռք բերել լրացուցիչ և/կամ մասնագիտական կրթություն, բարձրացնել որակավորումը կամ վերապատրաստման միջոցով ձեռք բերել այլ մասնագիտություն: Բացի դրանից կան շատ երիտասարդներ, որոնք տարբեր հանգամանքների պատճառով չեն կարողանում առկա կրթություն ստանալ։ Մասնավորապես, նրանք կարող են աշխարհագրորեն հեռու լինել իրենց նախընտրած ուսումնական հաստատություններից կամ չեն կարող պարբերաբար հաճախել դասերին, օրինակ, աշխատանքի կամ ընտանեկան վիճակի հետ կապված տարբեր պատճառներով:
Ողջ աշխարհում առկա են ավարտելիս դիպլոմ շնորհող հազարավոր հեռավար դասընթացներ։ Միայն ԱՄՆ-ում դրանց թիվն անցնում է 8000-ից։ Շատերի համար զարմանալի կլինի, սակայն Հայաստանում այս տարի հեռավար կրթությամբ առաջին մագիստրոսները դիպլոմներ ստացան։ Նրանք ավարտեցին ՀՀ ԳԱԱ գիտակրթական միջազգային կենտրոնը, որը մեր իրականությունում հեռավար կրթության ծիծեռնակներից է։ Այն ՀՀ-ում արտակարգ դրություն հայտարարելու հենց առաջին օրվանից հեշտորեն անցավ հեռավար կրթության՝ օգտագործելով տարիների հաջողված սեփական փորձը։ ԳԿՄԿ-ն այս իրավիճակում կարող է դառնալ հենց այն բազային հաստատությունը, որը կկարողանա օգնել մյուս ուսումնական հաստատություններին, պետական լիազոր մարմնին՝ ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարությանը, վերապատրաստել դասախոսներին ու ուսուցիչներին՝ հեռավար կրթությունը պատշաճ մակարդակով ու որակով, միջազգայնորեն ընդունված չափանիշներին համապատասխան կազմակերպելու համար։

Ատոմ Մխիթարյան
Կրթության փորձագետ, ԳԱԱ ԳԿՄԿ գիտական քարտուղար

դիտվել է 690 անգամ
Լրահոս
Նիկոլ Փաշինյանը նոր որոշում է ստորագրել Կին պատգամավորին վառելու մասին մեկնաբանություն թողած անձը «Լուսավոր Հայաստան» կուսակցության անդամ է. Թագուհի Ղազարյան Համեմատելով անհամեմատելիներին Պատմության ուրվականը շրջում է փողոցներում Արայիկ Հարությունյանը ներկայացրել է նոր կառավարության և պետական կառավարման այլ մարմինների կառուցվածքը Աշխատողների թվերը չեն համապատասխանում 2019-ի մարտին և դեկտեմբերին Կոտայքի մարզպետի և Էկոնոմիկայի նախարարի հայտարարություններին. Արմեն Մինասյան Անտեղի դիվանագիտական սկանդալ սարքելու «շնորք» Քրիստինե Մելքոնյանը հեռացել է պաշտոնից Վարչապետը մեկ մեթոդ գիտի Մենք շարունակում ենք խաղաղ գործընթացում մեր կառուցողական մասնակցությունը, որի ներուժը չի կարող լիարժեք իրացվել առանց Արցախի ժողովրդի մասնակցության․ Զոհրաբ Մնացականյան Երևանում հերթական անգամ թալանել են դիվանագիտական համարանիշներով Mercedes-ը «Գազպրոմ»-ը որ երկրի համար կնվազեցնի գազի սակագինը Չի բացառվում կրկին կարանտինային ռեժիմի սահմանումը. Ավինյան Վարակի հետ զուգընթաց ապրելը մեր հիմնական ուղղությունն է. Արսեն Թորոսյան Անհասցե մեղադրանքների վնասը (տեսանյութ) Ո՞րն է ավելի ծանր խնդիր՝ covid-19-ը՞, թե՞ GOV-id-20-ը Վարչապետը հանձնարարել է կանխարգելիչ կանոնները խախտողների նկատմամբ լինել խիստ Ավտովթարից 4 զինծառայող է մահացել Ինչպես է վարակը տարածվում աշխատավայրում․ Արսեն Թորոսյան Բոլոր պատասխանատուները կկանգնեն դատարանի առջև Սամվել Ալեքսանյանի «Նատալի ֆարմը» այն 4 ընտրյալներից է, որն իրավունք ունի պետպատվերով կորոնավիրուս թեստավորել Կորոնավիրուսը 100 տոկոսով չեզոքացնելուց հետո հնարավոր է նորից բռնկում. Հայկ Մանասյան. անոնս Արցախը հակամարտության հիմնական և ինքնուրույն կողմ է. Վիտալի Բալասանյան Ինչու՞ են համաճարակի տարածմանը զուգահեռ նվազում օրական արվող թեստերի քանակը Կորոնավիրուսի երկրորդ ալիքի հետ գործ ունենք. արդեն սկսվել են ռեյդեր. Ն. Փաշինյան
Ամենաընթերցվածները
Շուտով
Մայիսի 25-ին` ժամը 13:00-ին, «Հայելի» ակումբի հյուրերն են քաղքական վերլուծաբան Գուրգեն Եղիազարյանը և «Այլընտրանքային քաղաքապետարան» նախաձեռնության անդամ, Երևանի ավագանու նախկին անդամ Սոնա Աղեկյանը: Թեմա` ՀՀ առողջաօահության նախարար Ա. Թորոսյանի հայտարարությունների, առաջացած սկանդալի շուրջ, պատասխան Վրաստանից, ՀՀ երկրորդ նախագահ Ռ. Քոչարյանի դատական գործ, փաստաբանները բողոքը հետ են վերցրել: Հահաստանից ծխախոտի արտահանման վերաբերյալ սկանդալ, ինչ մաքսանենգություններ են իրականացվել Մայիսի 25-ին` ժամը 12:00-ին, «Հայելի» ակումբի հյուրերն են ՍԱՊԾ նախկին պետ Գրիգոր Գրիգորյանը, հոգեբան Միհրդատ Մադաթյանը և քաղաքական գործիչ Հովհաննես Շահինյանը: Թեմա` ՀՀ առողջաօահության նախարար Ա. Թորոսյանի հայտարարությունների, առաջացած սկանդալի շուրջ, պատասխան Վրաստանից, ՀՀ երկրորդ նախագահ Ռ. Քոչարյանի դատական գործ, փաստաբանները բողոքը հետ են վերցրել: Հահաստանից ծխախոտի արտահանման վերաբերյալ սկանդալ, ինչ մաքսանենգություններ են իրականացվել Մայիսի 25-ին ժամը 11:00-ին «Հայելի» ակումբի հյուրերն են Նարեկ Մանթաշյանը և սոցիոլոգ Ահարոն Ադիբեկյանը: Թեմա` Կորոնավիրուսի հետևանքով առաջ եկած խնդիրներ, կառավարության քայլերը, տարածման վիճակը, պայքարի վերաբերյալ հանրության գնահատականը: Մանսագետները կներկայացնեն իրականացրած ուսումնասիրությունները: Հարգելի՛ լրագրողներ, սույն թվականի մայիսի 24–ին կիրակի օրը ժամը 16:00-ից 19:00-ը Երևան Մոլի գլխավոր մուտքի մոտ (Արշակունյաց 34 հասցեով ) տեղի է ունենալու «Շելբի» ընկերության կողմից նախագծված ու արտադրված Կորոնավիրուսի դեմ պայքարի միջոցառումների շրջանակներում իրականացվող ախտահանիչ սարքի գործարկումը՝ քաղաքացիների անմիջական մասնակցությամբ : Սիրով հրավիրում ենք բոլոր նրանց , ում հետաքրքիր է , թե ինչպես է աշխատում սարքը , ինչ բաղադրություն ունի օգտագործվող ախտահանիչ նյութը և ինչ արդյունք է տալիս : Մայիսի 23-ին, ժամը 11:00-ին Հայելի ակումբի հյուրերն են փաստաբան Տիգրան Աթանեսյանը և Արցախի նախկին մարդու իրավունքների պաշտպան Ռուբեն Մելիքյանը: Թեմա՝ Հարձակում է տեղի ունեցել փաստաբան Տիգրան Աթանեսյանի բնակարանի վրա: 4 տղամարդիկ ներխուժել են բնակարան այն պահին, երբ փաստաբանը տանը չի եղել. բնակարանում են եղել կինն ու անչափահաս երեխաները: Կներկայացնեն դեպքի մանրամասները Մայիսի 22-ին՝ ժամը 12:00-ին, տեղի կունենա Կորոնավիրուսի տարածման հետևանքով մարզական աշխարհում ստեղծված իրավիճակի վերաբերյալ աշխատանքային քննարկում։ Քննարկման ուղիղ հեռարձակմանը կարող եք հետեւել ԱԺ պաշտոնական կայքի Լուրեր բաժնում։ Հարգելի գործընկերներ, այս պահին Հայացք մամուլի ակումբը հարգելի պատճառով գործում է Կորյունի 19 հասցեում՝ 8-րդ հարկ (ՀԱԿ նախկին շենք, Որարտու համալսարանի շենք): Հեռ.091 500992, 098 500448 Մայիսի 22-ին, ժամը` 12 00 «Հայացք» մամուլի ակումբի հյուրերն են ԵՊԲՀ Բժշկական հոգեբանության ամբիոնի վարիչ, «Ինթրա» հոգեկան առողջության կենտրոնի գլխավոր հոգեբան Խաչատուր Գասպարյանը և Հայկական հոգեբուժական ասոցիացիայի նախագահ, Համաշխարհային հոգեբուժական ասոցիացիայի պատվավոր անդամ Արմեն Սողոյանը: Թեման՝ Կորոն... Մայիսի 22-ին` ժամը 12:00-ին, Պոստ Սկրիպտում մամուլի ակումբի հյուրերն են` «Դեմոկրատական այլընտրանք» կուսակցության նախաձեռնող խմբի ղեկավար Սուրեն Սուրենյանցը, անդամներ Գրգորի Մկրտիչյանը, Լիլիթ Սիլանյանը եւ Հայկ Անդրեասյանը։ Թեմա`Արտակարգ դրություն՝ համաճարա՞կի, թե՞ ազատությունների դեմ Մայիսի 21-ին, ժամը 11:00-ին Հայելի ակումբի հյուրերն են՝ «Մեկ Առողջություն» կոալիցիայի համահիմնադիր, կոալիցիայի սոցիալական և պարենային անվտանգության հարցերով փորձագետ Մարիամ Բադալյանը և հոգեբան Տաթևիկ Նահապետյանը: Թեմա՝ Հայաստանում Լանզերոտեի կոնվենցիայի դրույտների իրականացման կասկածելի նպատակները և հնարավոր վտանգները Մայիսի 21-ին ժամը 12:00 Փաստարկ մամուլի ակումբի հյուրերն են ԿԱՄՔ հասարակական նախաձեռնության ներկայացուցիչ Վահագն Չախալյանը, Արթուր Ալեքսանյանի պաշտպաններ Էմին Բեգլարյանը և Կարեն Մեժլումյանը: ԹԵՄԱ՝ Լանզարոտի կոնվենցիայի հապշտապ վավերացման և բողոքի ակցիայի մասնակից Արթուր Ալեքսանյանի ապօրինի ձերբակալման փաստերը՝ իրավական և հասարակական-քաղաքական տեսանկյուններից: Ժամը 13:00՝ ,,Ադրբեջանահայերի ասամբլեա՛՛ ՀԿ նախագահ, ադրբեջանագետ Գրիգորի Այվազյանը: ԹԵՄԱ՝ Արցախի համապետական ընտրությունների, պաշտոնակ...