Ավտոմեքենաների մաքսատուրքի արտոնության վերացման հետևանքները ծանր են լինելու. Կառավարությունը դեռ տաք է

168 ժամը գրում է. Այլևս պարզ է, որ հաջորդ տարվա հունվարի 1-ից Հայաստանը զրկվելու է երրորդ երկրներից արտոնյալ պայմաններով տրանսպորտային միջոցներ ներմուծելու այն նպաստավոր հնարավորությունից, ինչի շնորհիվ հատկապես վերջին երկու տարիներին մեր երկիրը դարձել էր ավտոմեքենաների առք ու վաճառքի շահեկան հարթակ` Եվրասիական միության տարածքում։ Չնայած դրա կարևորությանը, կառավարությունն այդպես էլ ոչինչ չկարողացավ անել այդ արտոնությունը գոնե ևս մեկ-երկու տարի պահպանելու համար։ Դրա համար կարծես առանձնահատուկ ջանքեր էլ չգործադրվեցին, թեև գործ ունենք մի իրավիճակի հետ, որի հետևանքները շատ տխուր են լինելու, ու կառավարությունը շուտով դա զգալու է։


Արդեն հաջորդ տարվա սկզբից Հայաստանի համար գործելու են բոլորովին այլ հարաբերություններ. երրորդ երկրներից կատարվող ներմուծումների դեպքում կտրուկ ավելանալու է ավտոմաքսատուրքը։ Դա վերաբերելու է հատկապես այն մեքենաներին, որոնց պահանջարկը Հայաստանում ավելի բարձր է։ Խոսքը մասնավորապես 10-ից ավելի տարիք ունեցող տրանսպորտային միջոցների մասին է, որոնք առավել հասանելի են հայաստանյան սպառողին` համեմատաբար մատչելի գների պատճառով։ Մաքսատուրքի արտոնության դադարեցումից հետո այդ մեքենաների ձեռքբերումը շատերի համար այլևս կդառնա անհնարին։

Բայց խնդիրը ամենևին էլ միայն դա չէ։ Երրորդ երկրներից տրանսպորտային միջոցների ներմուծման մաքսային արտոնյալ ժամկետի վերացումից հետո շատերը կանգնելու են գործազրկության փաստի առջև։ Վերջին տարիներին բազմաթիվ քաղաքացիներ այս ոլորտում էին վաստակում իրենց հացը։ Մաքսատուրքերի բարձրացումից հետո նրանք կորցնելու են այդ հնարավորությունը։ Եվ ընդհանրապես կտրուկ կրճատվելու է Հայաստան մտնող տրանսպորտային միջոցների թիվը։


Գաղտնիք չէ, որ այսօր Հայաստան բերվող ավտոմեքենաների զգալի մասը, գուցե նույնիսկ մեծ մասը, գնում է Եվրասիական միության անդամ երկրներ։ Գնորդները դրանք ձեռք են բերում հայկական շուկայում` որոշակի եկամուտներ ապահովելով ավտոմեքենաների առք ու վաճառքի ոլորտում զբաղված հայաստանյան քաղաքացիների համար։

Այս երևույթը, իհարկե, նոր չէ, այն ավելի վաղ էր սկսվել, սակայն ակտիվացավ հատկապես վերջին մեկուկես-երկու տարիների ընթացքում։ Դրա վկայություններից մեկն էլ ներմուծվող մեքենաների թվի կտրուկ ավելացումն է։ Անցած տարի այն հասավ 67 հազարի, ինչը ռեկորդային ցուցանիշ էր տրանսպորտային միջոցների ներմուծման առումով։

Ակտիվությունը շատ ավելի բարձր է այս տարի։ Արդեն տարեսկզբի յոթ ամիսներին այնքան մեքենա է մտել Հայաստան, որքան անցած ամբողջ տարվա ընթացքում։ Սպասվում է, որ մինչև տարեվերջ դրանց թիվը կարող է հասնել ընդհուպ մինչև 140-150 հազարի։ Գուցե նույնիսկ ավելի շատ լինի։

Չնայած վերջին շրջանում արդեն սկսել են որոշակի նախազգուշական միջոցառումներ կիրառել` հետագայում ավտոմեքենաների ներմուծման ժամանակ ի հայտ եկող հնարավոր բացասական երեևույթներից խուսափելու ակնկալիքով։ Մասնավորապես հայաստանյան ներմուծողների համար սահմանափակվել են որոշ շուկաներից տրանսպորտային միջոցների հետագա ձեռքբերման հնարավորությունները։ Կան մտահոգություններ, որ մաքսային նոր դրույքաչափերի ուժի մեջ մտնելու պահին կարող են լուրջ խնդիրներ առաջանալ, եթե շարունակվի նույն տեմպով մեքենաների գնումը։ Կասկած չկա, որ կգտնվեն բազմաթիվ ներմուծողներ, ովքեր չեն հասցնի տեղավորվել սահմանված ժամկետների մեջ։ Դժվար չէ պատկերացնել, թե դա ինչ հետևանք կարող է ունենալ կառավարության համար։

Ժամանակին հազիվ հաջողվեց դուրս գալ նման մի իրավիճակից, երբ գործողության մեջ մտավ աջ ղեկով տրանսպորտային միջոցների ներմուծման արգելանքը։ Մի քանի ամիս պահանջվեց կառավարությունից, մինչև հնարավոր եղավ ինչ-որ միջանկյալ լուծում գտնել։ Այն պարագայում, երբ խնդիրը զուտ հայաստանյան էր և կարգավորվում էր ներքին օրենսդրական դաշտում։

Այս անգամ շատ ավելի բարդ է լինելու, եթե կրկին բախվենք նման իրավիճակ հետ։ Թերևս, դա էլ ստիպել է էս գլխից միջոցներ ձեռնարկել այդպիսի դրության մեջ չհայտնվելու համար։

Հաջորդ տարվա սկզբից երրորդ երկրներից ներմուծվող տրանսպորտային միջոցների համար մաքսատուրքի արտոնության վերացումը խնդիր է դառնալու ոչ միայն այս ոլորտում զբաղված քաղաքացիների, այլև կառավարության համար։ Կտրուկ կրճատվելու է մեքենաների ներմուծումը, ինչի հետևանքով պետական բյուջեն զրկվելու է բավական լուրջ եկամուտներից։ Մեկ մեքենայի ներմուծումից բյուջեն սովորաբար ստանում է միջին հաշվով առնվազն 1000 դոլարին համարժեք գումար։

Այնպես որ, դժվար չէ հաշվել, թե ինչ եկամտի կորստի մասին է խոսքը։ Այն կարող է հասնել ընդհուպ մինչև 150 մլն դոլարի։ Կասկած չկա, որ մաքսատուրքի նոր դրույքաչափերի կիրառումից հետո առնվազն առաջիկա մի քանի տարին հաշված թվով տրանսպորտային միջոցներ են բերվելու Հայաստան։ Ու հիմա, ինչքան էլ կարծես ինչ-որ փորձեր են անում մեղմելու մաքսատուրքերի բարձրացման ազդեցությունը` դա զուտ ձևական բնույթ է կրելու։ Այն, ինչ նախատեսվում է նոր մեքենաների ներմուծման ժամանակ ԱԱՀ գծով, որևէ էական ազդեցություն չի ունենալու։

Ինչպես հայտնի է, առաջարկվում է հաջորդ տարվա հունվարի 1-ից մինչև 4 տարվա արտադրության ավտոմեքենաների ներմուծման ժամանակ կազմակերպությունների համար ԱԱՀ-ն հետաձգել կամ չկիրառել։ Խոսքը մեկ տարի ժամկետով գործող արտոնության մասին է, որը ոչինչ չի փոխելու շուկայի այսօրվա մասնակիցների համար։

Եվ վերջապես` ոչ պակաս լուրջ ռիսկեր են առաջանալու նաև ֆինանսական շուկայում. կրճատվելու են այն տարադրամային հոսքերը, որոնք առաջանում են տրանսպորտային միջոցների մի մասը ԵԱՏՄ անդամ այլ երկրների սպառողների վերավաճառելու արդյունքում։ Արդեն հնչում են կանխատեսումներ, որ դրա հետևանքով կարող են խնդիրներ ստեղծվել ազգային արժույթի կայունության համար։

Ակնհայտ է, թե ինչքան ռիսկեր կան թաքնված երրորդ երկրներից տրանսպորտային միջոցների ներմուծման մաքսատուրքերի բարձրացման տակ, որոնց առաջիկայում կառավարությունը բախվելու է. մի կողմից՝ մեծ կորուստներ է ունենալու պետական բյուջեն, մյուս կողմից՝ տուժելու է ֆինանսական շուկան։ Բայց, որ պակաս կարևոր չէ` մեծանում է գործազրկության վտանգը, երբ առանց այդ էլ կառավարությունը պատրաստ չէ ոլորտում զբաղված հազարավոր քաղաքացիներին այլընտրանք առաջարկել։

Աշխատատեղերի բացակայության խնդիրը Հայաստանում ինչպես եղել է, այնպես էլ մնում է։ Ինչքան էլ վարչապետը հայտարարի աշխատատեղերի ավելացման մասին, գործազրկության մակարդակը Հայաստանում գնալով ավելանում է։ Իշխանափոխությունն այդ առումով այդպես էլ ոչինչ չտվեց։ Ընդհակառակը` ավելի սրեց իրավիճակը։

դիտվել է 788 անգամ
Լրահոս
Ես ձեզ չեմ ներելու, դուք ձեռք բերեցիք ամենամեծ թշնամուն․ Մարգարիտա Խաչատրյան (video) Պարոն դասալիք Նիկոլ, քեզանից փող չենք ուզում, հարգանք ենք պահանջում․Մարգարիտա Խաչատրյան (video) Ճիշտ է՞, որ Նիկոլ Փաշինյանի եղբոր դուստրը՝ Դիանա Փաշինյանը, 1,5 միլիոն դոլարով գեղեցկության սրահ է գնել․ Վոլոդյա Հովհաննիսյան (video) Ինձ համար նորություն էր, որ Ալեն Սիմոնյանին հետևից գրկել են. Արթուր Վանեցյան «Շուստրիության» նոր պոռթկում Ալիևի ռեժիմի թեման ԵԽԽՎ-ում է Ալեն Սիմոնյանը ՍԴ նախագահ Հրայր Թովմասյանին առաջարկում է հրաժարական տալ Փաշինյանը չի խնայում.թիմին հանել է պատերազմի Հանրային խորհրդի նախագահ Ստյոպա Սաֆարյանը սուտ, կեղծիք և թշնամանք տարածող 8rd.am յութուբյան ալիքի ակնհայտ «photoshop» արված նկարը ներկայացնում է որպես իրական նկար. 3 կեղծիք 1 գրառման մեջ Նիկոլի ծեծի արժեքը կազմել է տասը հազար դոլար․ քանի՞ գրիչ կարելի էր գնել դրանով Էդ ձեր միջի Հենրիկի վրա մի ինքնահաստատվեք․ ինչ լսել է, ձեր առաջնորդից է սովորել Մարդ ինչքան անտեսված ու չսիրված լինի, որ մի «ջան»-ը համարի քծնանք Թուրքիայում երկրաշարժի զոհերի թիվը հասել է 39-ի Իսկ դե վերջին փուլը կլինի այս կրկեսի անփառունակ վախճանը Ավագանու ջահելն իրականում ներողություն չի խնդրել աղջկան ատելության թիրախ դարձնելու համար Վե՛ր կաց, Նիկոլ, բա՛ց աչքերդ ու քայլի... հեռու մի տեղ Ամենօրյա ռեժիմով բացում են մեր հասարակության գանգատուփերը և այնտեղ լցնում աղբ, ատելություն և այլ այլանդակություններ Պայքարը Նիկոլի և Սահմանադրության միջև է. Դավիթ Հարությունյան «Իշխանությանը քննադատելու ցանկացած փորձ կարելի է մեկնաբանել որպես հիբրիդային հեղաշրջման փորձ, սա վտանգավոր է»․ Խոսրով Հարությունյան Ով կսովորեցնի Փաշինյանին «քաղաքական բիլիարդ» խաղալ․ Տարասով Այժմ երկրի թիվ մեկ խնդիրը պետք է դառնա վարչապետի նոր թեկնածու գտնելը․ Հրանտ Մելիք-Շահնազարյան Վանեցյանը Նիկոլ Փաշինյանի որ «կեղտոտ» հրահանգը չի կատարել Տիրան Խաչատրյանին շնորհվեց գեներալ-լեյտենանտի կոչում Թող մեր ժողովրդի հաղթանակները լինեն նաեւ տնտեսության, գիտության, մշակույթի, դիվանագիտության ոլորտներում. Սեյրան Օհանյան Փաշինյանը ողջ գիշեր SMS գրելով է անցկացրել
Ամենաընթերցվածները
Շուտով
Հունվարի 27-ին՝ ժամը 13:00-ին Հայելի ակումբի հյուրերն են բիզնես խորհրդատու Արեն Ապիկյանը և տնտեսագետ Վարդան Բոստանջյանը, «Այլընտրանք» ՀԿ համանախագահ Նարեկ Մանթաշյանը: Թեմա` տնտեսական սկանդալ հայ-ղազախական հարաբերություններում. Հայաստանից Ղազախստան ներմուծված մեքենաների հարցում առաջացած խնդիրներ, տնտեսական այլ հարցեր Հունվարի 27-ին՝ ժամը 12:00-ին Հայելի ակումբի հյուրերն են հոգեբան, քաղաքական վերլուծաբան Միհրդատ Մադաթյանը, «Ռեֆորմիստներ» կուսակցության հիմադիր Վահան Բաբայանը, Վոլոդիա Հովհաննիսյանը և «Այլընտրանքային քաղաքապետարան» նախաձեռնության անդամ Սոնա Աղեկյանը Թեմա` ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանի ասուլիսը Կապանում Հունվարի 27-ին, ժամը 11:00-ին Հայելի ակումբի հյուրերն են «Պարացելսուս» ՀԿ-ի նախագահ Նունե Ավանեսյանը և «Հանրային վերահսկողության կենտրոն» ՀԿ նախագահ Բաբկեն Հարությունյանը: Թեմա՝ փակված ծննդատներ, մասնավորապես Աչաջրի ծննդատան ճակատագիրը նոր ակցիաներ, ինչ են պատրաստվում անել: Հունվարի 27-֊ին` ժամը 11.00-ին «Զարկերակ» մամուլիակումբում (Հասցե Արշակունյաց 6 (Մամուլի շենքիհարևանությամբ), մանրամասները 098(043)-50-93-50հեռախոսահամարով) տեղի կունենա փաստաբան ՎահանՀովհաննիսյանի ասուլիսը: Թեման՝ 1. ԱԺ–ն ՀՀ ոստիկանությանն իրավունք տվեց օպերատիվ–հետախուզական աշխատանքների շրջանակումգաղտնալսում կատարել առանց դրա համար հատուկթույլտվություն ստանալու։ Որո՞նք են որոշման ռիսկերը ևորքանո՞վ է բարդանում փաստաբանների ուլրագրողների աշ... Հունվարի 27-֊ին` ժամը 12.00-ին «Զարկերակ» մամուլիակումբում (Հասցե Արշակունյաց 6 (Մամուլի շենքիհարևանությամբ), մանրամասները 098(043)-50-93-50հեռախոսահամարով) տեղի կունենա հոգեբան ՍամվելԽուդոյանի ասուլիսը: Թեման՝ Հայոց բանակը 28 տարեկանէ: Հետհեղափոխական բանակի հոգեհուզական վիճակը:Բանակ-հասարկություն. տրամադրություններ,տրամադվածություններ ու ընկալումներ Հունվարի 27-ին՝ ժամը 13:00-ին, Հենարան մամուլի ակումբում կհյուրընկալվեն քաղաքական մեկնաբան Մենուա Հարությունյանը և քաղաքագետ Լիլիթ Թումանյանը: ԹԵՄԱ՝ ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանի ասուլիսը. հնչեցրած 100 փաստն ու տեսակետները. ներքաղաքական օրակարգ: ՀՈՒՆՎԱՐԻ 27-ին` ժամը 15:00-ին, «Արմենպրես» պետական լրատվական գործակալության մամուլի սրահում տեղի կունենա մաեստրո Տիգրան Մանսուրյանի ասուլիսը: Թեմա.- Մաեստոր Մանսուրյանը նշում է ծննդյան 81-ամյակ: Սիրով հրավիրում ենք մասնակցելու Վերակառուցման և Զարգացման Եվրոպական Բանկի (ՎԶԵԲ) կողմից կազմակերպվող մամուլի ասուլիսին: Մամուլի ասուլիսը տեղի կունենա 2020թ-ի Հունվարի 30-ին, ժամը՝ 16:00-ին Երևանում, Մարիոթ հյուրանոցում, Թագուհի Էրատո սենյակում (հասցե. Ամիրյան փող. 1)։ Մամուլի ասուլիսին ներկա կգտնվեն և խոսքով հանդես կգան ՎԶԵԲ-ի Կովկասի Տարածաշրջանային տնօրեն Կատարինա Բյորլին Հանսեն և Երևանի գրասենյակի ղեկավար Դիմիտրի Գվինդաձե: Սույն թվականի հունվարի 26-ին Երևանի Մարիոթ հյուրանոցիԱրարատ դահլիճում ժամը 12- ին տեղի կունենա կուսակցության հիմնադիր վեհաժողովը.Սիրով հրավիրում ենք Ձեզ վերոգրյալ միջոցառումըլուսաբանելու:Վարդան ԱյվազյանՍուրեն ՕքմինյանՎահան ՀովհաննիսյանԱրագած Ախոյան Հարգելի լրագրողներ չեղարկվել է հունվարի 24-ի ժամը 12:00-ի Հայելի ակումբի ասուլիսը, հայցում ենք ձեր ներողամտությունը: