Ավտոմեքենաների մաքսատուրքի արտոնության վերացման հետևանքները ծանր են լինելու. Կառավարությունը դեռ տաք է

168 ժամը գրում է. Այլևս պարզ է, որ հաջորդ տարվա հունվարի 1-ից Հայաստանը զրկվելու է երրորդ երկրներից արտոնյալ պայմաններով տրանսպորտային միջոցներ ներմուծելու այն նպաստավոր հնարավորությունից, ինչի շնորհիվ հատկապես վերջին երկու տարիներին մեր երկիրը դարձել էր ավտոմեքենաների առք ու վաճառքի շահեկան հարթակ` Եվրասիական միության տարածքում։ Չնայած դրա կարևորությանը, կառավարությունն այդպես էլ ոչինչ չկարողացավ անել այդ արտոնությունը գոնե ևս մեկ-երկու տարի պահպանելու համար։ Դրա համար կարծես առանձնահատուկ ջանքեր էլ չգործադրվեցին, թեև գործ ունենք մի իրավիճակի հետ, որի հետևանքները շատ տխուր են լինելու, ու կառավարությունը շուտով դա զգալու է։


Արդեն հաջորդ տարվա սկզբից Հայաստանի համար գործելու են բոլորովին այլ հարաբերություններ. երրորդ երկրներից կատարվող ներմուծումների դեպքում կտրուկ ավելանալու է ավտոմաքսատուրքը։ Դա վերաբերելու է հատկապես այն մեքենաներին, որոնց պահանջարկը Հայաստանում ավելի բարձր է։ Խոսքը մասնավորապես 10-ից ավելի տարիք ունեցող տրանսպորտային միջոցների մասին է, որոնք առավել հասանելի են հայաստանյան սպառողին` համեմատաբար մատչելի գների պատճառով։ Մաքսատուրքի արտոնության դադարեցումից հետո այդ մեքենաների ձեռքբերումը շատերի համար այլևս կդառնա անհնարին։

Բայց խնդիրը ամենևին էլ միայն դա չէ։ Երրորդ երկրներից տրանսպորտային միջոցների ներմուծման մաքսային արտոնյալ ժամկետի վերացումից հետո շատերը կանգնելու են գործազրկության փաստի առջև։ Վերջին տարիներին բազմաթիվ քաղաքացիներ այս ոլորտում էին վաստակում իրենց հացը։ Մաքսատուրքերի բարձրացումից հետո նրանք կորցնելու են այդ հնարավորությունը։ Եվ ընդհանրապես կտրուկ կրճատվելու է Հայաստան մտնող տրանսպորտային միջոցների թիվը։


Գաղտնիք չէ, որ այսօր Հայաստան բերվող ավտոմեքենաների զգալի մասը, գուցե նույնիսկ մեծ մասը, գնում է Եվրասիական միության անդամ երկրներ։ Գնորդները դրանք ձեռք են բերում հայկական շուկայում` որոշակի եկամուտներ ապահովելով ավտոմեքենաների առք ու վաճառքի ոլորտում զբաղված հայաստանյան քաղաքացիների համար։

Այս երևույթը, իհարկե, նոր չէ, այն ավելի վաղ էր սկսվել, սակայն ակտիվացավ հատկապես վերջին մեկուկես-երկու տարիների ընթացքում։ Դրա վկայություններից մեկն էլ ներմուծվող մեքենաների թվի կտրուկ ավելացումն է։ Անցած տարի այն հասավ 67 հազարի, ինչը ռեկորդային ցուցանիշ էր տրանսպորտային միջոցների ներմուծման առումով։

Ակտիվությունը շատ ավելի բարձր է այս տարի։ Արդեն տարեսկզբի յոթ ամիսներին այնքան մեքենա է մտել Հայաստան, որքան անցած ամբողջ տարվա ընթացքում։ Սպասվում է, որ մինչև տարեվերջ դրանց թիվը կարող է հասնել ընդհուպ մինչև 140-150 հազարի։ Գուցե նույնիսկ ավելի շատ լինի։

Չնայած վերջին շրջանում արդեն սկսել են որոշակի նախազգուշական միջոցառումներ կիրառել` հետագայում ավտոմեքենաների ներմուծման ժամանակ ի հայտ եկող հնարավոր բացասական երեևույթներից խուսափելու ակնկալիքով։ Մասնավորապես հայաստանյան ներմուծողների համար սահմանափակվել են որոշ շուկաներից տրանսպորտային միջոցների հետագա ձեռքբերման հնարավորությունները։ Կան մտահոգություններ, որ մաքսային նոր դրույքաչափերի ուժի մեջ մտնելու պահին կարող են լուրջ խնդիրներ առաջանալ, եթե շարունակվի նույն տեմպով մեքենաների գնումը։ Կասկած չկա, որ կգտնվեն բազմաթիվ ներմուծողներ, ովքեր չեն հասցնի տեղավորվել սահմանված ժամկետների մեջ։ Դժվար չէ պատկերացնել, թե դա ինչ հետևանք կարող է ունենալ կառավարության համար։

Ժամանակին հազիվ հաջողվեց դուրս գալ նման մի իրավիճակից, երբ գործողության մեջ մտավ աջ ղեկով տրանսպորտային միջոցների ներմուծման արգելանքը։ Մի քանի ամիս պահանջվեց կառավարությունից, մինչև հնարավոր եղավ ինչ-որ միջանկյալ լուծում գտնել։ Այն պարագայում, երբ խնդիրը զուտ հայաստանյան էր և կարգավորվում էր ներքին օրենսդրական դաշտում։

Այս անգամ շատ ավելի բարդ է լինելու, եթե կրկին բախվենք նման իրավիճակ հետ։ Թերևս, դա էլ ստիպել է էս գլխից միջոցներ ձեռնարկել այդպիսի դրության մեջ չհայտնվելու համար։

Հաջորդ տարվա սկզբից երրորդ երկրներից ներմուծվող տրանսպորտային միջոցների համար մաքսատուրքի արտոնության վերացումը խնդիր է դառնալու ոչ միայն այս ոլորտում զբաղված քաղաքացիների, այլև կառավարության համար։ Կտրուկ կրճատվելու է մեքենաների ներմուծումը, ինչի հետևանքով պետական բյուջեն զրկվելու է բավական լուրջ եկամուտներից։ Մեկ մեքենայի ներմուծումից բյուջեն սովորաբար ստանում է միջին հաշվով առնվազն 1000 դոլարին համարժեք գումար։

Այնպես որ, դժվար չէ հաշվել, թե ինչ եկամտի կորստի մասին է խոսքը։ Այն կարող է հասնել ընդհուպ մինչև 150 մլն դոլարի։ Կասկած չկա, որ մաքսատուրքի նոր դրույքաչափերի կիրառումից հետո առնվազն առաջիկա մի քանի տարին հաշված թվով տրանսպորտային միջոցներ են բերվելու Հայաստան։ Ու հիմա, ինչքան էլ կարծես ինչ-որ փորձեր են անում մեղմելու մաքսատուրքերի բարձրացման ազդեցությունը` դա զուտ ձևական բնույթ է կրելու։ Այն, ինչ նախատեսվում է նոր մեքենաների ներմուծման ժամանակ ԱԱՀ գծով, որևէ էական ազդեցություն չի ունենալու։

Ինչպես հայտնի է, առաջարկվում է հաջորդ տարվա հունվարի 1-ից մինչև 4 տարվա արտադրության ավտոմեքենաների ներմուծման ժամանակ կազմակերպությունների համար ԱԱՀ-ն հետաձգել կամ չկիրառել։ Խոսքը մեկ տարի ժամկետով գործող արտոնության մասին է, որը ոչինչ չի փոխելու շուկայի այսօրվա մասնակիցների համար։

Եվ վերջապես` ոչ պակաս լուրջ ռիսկեր են առաջանալու նաև ֆինանսական շուկայում. կրճատվելու են այն տարադրամային հոսքերը, որոնք առաջանում են տրանսպորտային միջոցների մի մասը ԵԱՏՄ անդամ այլ երկրների սպառողների վերավաճառելու արդյունքում։ Արդեն հնչում են կանխատեսումներ, որ դրա հետևանքով կարող են խնդիրներ ստեղծվել ազգային արժույթի կայունության համար։

Ակնհայտ է, թե ինչքան ռիսկեր կան թաքնված երրորդ երկրներից տրանսպորտային միջոցների ներմուծման մաքսատուրքերի բարձրացման տակ, որոնց առաջիկայում կառավարությունը բախվելու է. մի կողմից՝ մեծ կորուստներ է ունենալու պետական բյուջեն, մյուս կողմից՝ տուժելու է ֆինանսական շուկան։ Բայց, որ պակաս կարևոր չէ` մեծանում է գործազրկության վտանգը, երբ առանց այդ էլ կառավարությունը պատրաստ չէ ոլորտում զբաղված հազարավոր քաղաքացիներին այլընտրանք առաջարկել։

Աշխատատեղերի բացակայության խնդիրը Հայաստանում ինչպես եղել է, այնպես էլ մնում է։ Ինչքան էլ վարչապետը հայտարարի աշխատատեղերի ավելացման մասին, գործազրկության մակարդակը Հայաստանում գնալով ավելանում է։ Իշխանափոխությունն այդ առումով այդպես էլ ոչինչ չտվեց։ Ընդհակառակը` ավելի սրեց իրավիճակը։

դիտվել է 788 անգամ
Լրահոս
Մի հայտարարագիր էլ դու գրի Հունվարի 1-ից անօթևանների համար սոցիալական կացարաններ, իսկ անապահով ընտանիքներին` բնակարաններ. նոր կարևոր փոփոխություն ԱԺ-ից հեռանում եմ ոչ սեփական դիմումի համաձայն, այլ՝ հեռացումով. Շահեն Հարությունյան «Փաշինյանին հարցեր ուղղած բլոգերը ժամանակին դատվել է խարդախության համար»․ Մարտիրոսյան Կհարցնեք՝ խի՞ պայմանականորեն «Թանի ճանճ» Պաշտպանել գիտությունը անգրագիտությունից Եթե, ըստ Փաշինյանի, Տեր-Պետրոսյանը ընտրություն կեղծող չարագործ է, ապա ինչու՞ 2008-ին դարձավ նրա թիմի անդամներից Էրդողանը հավատարիմ է մնում Պուտինին. Թուրք-ամերիկյան բանակցությունները գրեթե տապալված են Գործարքի ու խաղաքարտի արանքում Ռուսները, փաստորեն, դժգոհ են հեռացել Երևանից. Փաշինյանի բացահայտումը Սերժ Սարգսյանի խաղը, ինչու Քոչարյանը դուրս մնաց Ի՞նչ է պատրաստվում տալ Նիկոլ Փաշինյանը (արխիվ) Ով կարող է բացատրել՝ ի՞նչ է առաջարկել Փաշինյանը՝ Ալիևին Լեւոնականների վայնասունն ու Սերժ Սարգսյանի թիմի անհանգստությունը Սա արդարադատություն չէ` արդարադատության տնազ է Հայր մեր, որ Նիկոլը չես Ծխախոտի միասնական ակցիզ ԵԱՏՄ-ում. որքան կկազմի այն Միլանից ապտակ Փաշինյանին Վոյաժներ, վոյաժներ․․․Կյանքն ուրախ, ապրուստը՝ ձրի Ռոբերտ Քոչարյանը հող գրավող է եղել,նա պատերազմի տարիներին նույնիսկ իր ընտանիքը չի հանել Արցախի տարածքից Արայիկ Հարությունյանի հրաժարականի որեւիցե պատճառ չեմ տեսնում.Ալեն Սիմոնյան Հայաստանի հավաքականի պարտությունը մեկը պետք է վերցներ իր վրա. Վանեցյան/տեսանյութ/ Ուր հասանք․ վարչապետի՝ «սուրճ խմող» արտահայտությունից վիրավորված՝ Աշոտ Մելքոնյանը Ղազախստանից նամակ է ուղարկել կոլեկտիվին Նիկոլ Փաշինյանը ժամանեց Հռոմ ԼՂ հակամարտության կարգավորման հարցում զսպվածություն է անհրաժեշտ. Մատվիենկո
Ամենաընթերցվածները
Շուտով
Նոյեմբերի 22-ին, ժամը 11:00-ին «Հոդված 3» ակումբում, «Հոդված 3» ակումբ - #Article3 Club‎Փոխվում է «Կուսակցությունների մասին» օրենքը. ի՞նչ է սպասվում թեմայով քննարկում. Բանախոսներն են. ՀԱՄԱԶԱՍՊ ԴԱՆԻԵԼՅԱՆ, Օրենսդրական փոփոխությունների աշխատանքային խմբի համակարգող, «Իմ քայլը» խմբակցության անդամ ԿԱՐԵՆ ՍԻՄՈՆՅԱՆ, Օրենսդրական փոփոխությունների աշխատանքային խմբի անդամ, «Լուսավոր Հայաստան» խմբակցության պատգամավոր ԽԱՉԻԿ ՀԱՐՈՒԹՅՈՒՆՅԱՆ, Թրանսփարենսի Ինթերնեշնլ հակակոռուպցիոն կենտրոնի փորձագետ Նոյեմբերի 22-ին՝ ժամը 12:00-ին Հայելի ակումբի հյուրերն են Երևանի ավագանու «Բարգավաճ Հայաստան» խմբակցության անդամներ Միքայել Մանրիկյանը, Հռիփսիմե Առաքելյանը: Թեմա՝ ավագանու անդամները կներկայացնեն 2020 թ. ավագանու բյուջեն: Նոյեմբերի 22-ին՝ ժամը 11:00-ին Հայելի ակումբի հյուրերն են Հայաստանի Դեմոկրատական կուսակցության նախագահ Արամ Գասպարի Սարգսյանը, վերլուծաբան Միրհրդատ Մադաթյանը: Թեմա՝ ՀՀ 3-րդ նախագահ Սերժ Սարգսյանի ելույթը ԵԺԿ համագումարում, վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանի այցը Միլան, հանդիպումները և ելույթները, անդրադարձ Արցախին Նոյեմբերի 22-ին՝ ժամը 19:30 ին, Թումանյան 11 հասցեում գտնվող «Նովա Արթս Գելըրի ընդ Վայն» պատկերասրահ-գինետանը տեղի կունենա հանդիպում Վլադիմիր Պոզների «Հրաժեշտ պատրանքներին» գրքի հայերեն տարբերակի ստեղծման հեղինակ «Օրակուլ» հրատարակչության տնօրեն Ռուբեն Իշխանյանի ու գրքի դիզայներ, նկարիչ Զառա Մանուչարյանի հետ: Սպասվում է հետարքքիր քննարկում գրքի ստեղծման, շնորհանդեսի ու Պոզների հայաստանյան այցի կազմակերպման աշխատանքների մասին: Ի դեպՙ այդ օրը գիրքը կարժենա 6000 դրամ 9500 դրամի փոխարեն: Ձ... Նոյեմբերի 22-ին՝ ժամը 14:00-ին, Պոստ Սկրիպտում մամուլի ակումբում Հանրային խորհրդի անդամ, Ազգային ժողովրդավարների դաշինք կուսակցության նախագահ Արշակ Սադոյանը կխոսի Հանրային խորհրդի շուրջ իրավիճակի, վերջին զագրացումների մասին, ինչպես նաեւ կանդրադառնա ներքաղաքական վերջին իրադարձություններին։ Նոյեմբերի 22-ին, ժամը 13.00 «Տեսակետ» մամուլի ակումբի հյուրերն են ԵՊՀ Բանասիրության ֆակուլտետի՝ ԿԳՄՍՆ օրինագծերի դեմ բողոքող ակտիվիստներից Գևորգ Գյուլումյանը և այլ ուսանողներ: Թեման՝ «Երկուշաբթիից կվերսկսվեն բողոքի ցույցերը: Ո՞րն է ուսանողների հստակ պահանջը, ինչո՞վ է նրանց պահանջը տարբերվում ՀՅԴ-ականների պահանջից: Որո՞նք են ուսանողների հետագա քայլերը: Հարակից հարցեր»: Նոյեմբերի 22-ին՝ ժամը 12:00-ին, Հենարան մամուլի ակումբում կհուրընկալվեն քաղաքական մեկանաբան Մենուա Հարությունյանը և Ռեֆորմիստներ կուսակցության նախագահ Վահան Բաբայանը: ԹԵՄԱ՝ ՀՀԿ նախագահ, ՀՀ 3-րդ նախագահ Սերժ Սարգսյանի ելույթը ԵԺԿ համաժողովում. ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանի ելույթը Միլանում. ներքաղաքական օրակարգ: Նոյեմբերի 21-ին ՝ ժամը 17:30-20:30-ը, Արարատի մշակույթի կենտրոնում տեղի կունենա ՀՀ ԱԺ պատգամավորներ Համազասպ Դանիելյանի, Սոս Ավետիսյանի, Թագուհի Ղազարյանի, Գևորգ Գորգիսյանի հանդիպումը քաղաքացիների հետ՝ քննարկելու Կուսակցությունների մասին օրենքի փոփոխությունները: Նոյեմբերի 21-ին, ժամը 13:30-ին «Ազդակ» ակումբի հյուրն է (Բաղրամյան 59, 3-րդ հարկ, 077-57-79-15), ԼԵՎ ԳՐՈՒՊ փաստաբանական ընկերության ղեկավար ԼԵՎՈՆ ԲԱՂԴԱՍԱՐՅԱՆԸ:Թեմա. Նազիկ Ամիրյանի եւ Մանվել Գրիգորյանի վերաբերյալ դատական վերջին զարգացումների եւ դատարանի բեսպրեդելի մասին Նոյեմբերի 21-ին, ժ. 13.00-ին Sputnik Արմենիա մուլտիմեդիոն մամուլի կենտրոնում տեղի կունենա մամուլի ասուլիս` նվիրված դեկտեմբերի 15-23 Գյումրիում կայանալիք Քանդակագործության «Վերելք -2» միջազգային երիտասարդական սիմպոզիումին: Մամուլի ասուլիսի ընթացքում լրագրողների հարցերին կպատասխանի Գյումրու ՄԷԿ Մշակութային էքսպերիմենտալ Կենտրոն ՀԿ–ի նախագահ, Քանդակագործության Ազգային պարկ- թանգարանի հիմնադիր տնօրեն Արթուր Գևորգյանը: Կխոսվի նաև խորհրդային դարաշրջանի արձանների հետ կապված խնդիրների մասին: